Tuesday, October 18, 2011

Seorang Kanak-Kanak Digilis tanpa Diendahkan Orang Ramai di CHINA

Malam tadi, aku tengok berita kt tv3. Berita ini sedang hangat diperkatakan di negeri China, Seorang kanak-kanak yang terlepas dari jagaan ibunya digilis van. Mesti korang ada yang perasan berita ni. Time2 syok tengok keluar berita macam nih. Serius aku terkejut & aku pun terpikir..
Mengapa orang ramai tidak endah apa yang jadi kt budak tu? Kenapa? Diorang tak ada perasaan ke just jalan seaakan2 budak tu tak wujud kt situ. Pemandu lori & van tu pun tros langgar je tanpa ada brek2 langsung. Dah macam bumper kt jalan pemandu2 tu lenyek.
Ya Allah~ Kesian aku tengok budak yang tak berdosa nih. Sedih plus plus geram aku tengok manusia yang tak ada hati perut nih. Mangikut berita kt tv3 semalam, pemandu yang lenyek budak tu da dapat ditangkap.

video

2 comments:

Taufik Akie said...

Siyess bodo org 2!

Alasan die.. Die nak budak 2 mati sal kalo kat china orang kalo langgar mati denda sket.. Kalo langgar idop denda banyak.. bangang!!!

ZaroL said...

Memang kejam gile ar...

Macam-Macam Ada~

There was an error in this gadget