Friday, April 6, 2012

Iklan Yang Meloyakan dan Jijik



Hari ni aku pusing2 kat Bandar Baru Bangi. Saja bosan2 tak tau nak buat apa kat rumah..nak hilangkan sunyi dan bosan tu aku jalan2 tanpa hala tuju. berhenti kat trafic light kat situ kat sini. Aku asyik nampak iklan niiiii je. Haishh..Naik geram plak aku tengok iklan ni. Sape la yang beli mendalah ni. Letak iklan bersepah sepah plak tu. Menjijikkan mata aku je...

Ni la iklan nya..



Diorang ni gunakan taktik 'adult toy' dan 'ubat kuat lelaki' tambah2 lagi diorang guna translate dalam bahasa cina untuk menarik lebih perhatian terhadap pelbagai golongan dan kaum.
Apa yang aneh, informasi yang aku dapat dari sumber, setiap iklan dan kawasan yang digantung iklan yang jijik ni, contact no diorang semua lain lain. Maybe untuk mengelakkan sebarang risiko mcm la kot. kan.

Apa yang aku tak suka, memang aku tak suka.
Iklan macam ini tidak sepatutnya disiarkan lebih-lebih lagi di tempat awam kerana boleh dilihat semua orang termasuk kanak-kanak. Gua dan orang lain rimas dan geli setiap kali terbaca ayat pada iklan itu ketika berhenti di lampu isyarat.



7 comments:

Saddila said...

toy toy toy taikkk! haha

ZaroL said...

Super TOy ~!

budakijaupendek said...

kt fb belambak iklan cengini.
menyemak je -.-

aswadz said...

pihak bertanggungjawab pun buat2 x nmpk je. kalo x, mesti diorang dah bwk turun benda tu.

Anonymous said...

aah..jijiks sungguh..

ada kat area flyover pandan indah..mereka letak iklan secara cop.cop besar kat batu..grrr..ada yang iklan diletak kat tiang tinggi..grr

Fid"s said...

cari untung berpada-pada
jangan menggangu penglihatan orang lain

aksarafendi said...

iklan2 mcm ni trlalu murah, smpi kt tepi2 jln pn ditampal pster iklan..nak bisnes tu agak2 la jgak..

Macam-Macam Ada~